Logo top
Forumas
Galerija
Orai
Šiandien
Naktį: °C
Dieną: °C
Vėjas: m/s
Rytoj
Naktį: °C
Dieną: °C
Vėjas: m/s
NAUJIENOS / Straipsniai
Straipsniai
2008-09-24
IVECO Campagnola

 

Legendos sugrįžimas po 20 metų

 

Šiemet, po daugiau kaip dvidešimt metų, įvyko istorinis italų visureigio „Fiat Campagnola“ sugrįžimas. Labai populiari ir mylima Italijoje šio pavadinimo bekelės transporto priemonė buvo gaminta nuo 1951 iki 1987 m. Naujoji „Campagnola“ priklauso „Iveco“ koncernui ir yra kovą pradėto gaminti visureigio „Massif“ dviejų durų versija. Taip „Iveco“ kompanija praplėtė savo gaminamų transporto priemonių gamą ir dabar gali pasiūlyti išties platų bekelės transporto priemonių diapazoną. Pirmieji 50 visureigių, turinčių identifikacinę lentelę su eilės numeriu, buvo pasiūlyti išbandyti įvairių šalių žurnalistams Italijos Alpėse prie „Mont-Blanc“ kalno papėdės.

Trumpas visureigis, turintis vos 2452 mm atstumą tarp priekinio ir galinio tilto, idealiai tiko važiuoti siaurais ir stačiais serpantinais. Kompaktiškas visureigis yra 4248 mm ilgio, 1750 mm pločio ir 2050 mm aukščio. Tokie išorės duomenys jam suteikia bekelėje nenuginčijamus privalumus, gretinant jį su tituluočiausiais bekelės monstrais. Įsidėmėkite – šio visureigio užvažiavimo kampas yra 50°, o nuvažiavimo – 34°. Šiandien tokios konstrukcijos visureigiai jau nebegaminami. Vis dėlto „Iveco“ koncernas žengė rizikingą žingsnį ir XXI a. siūlo pirkėjams įsigyti klasikinio kirpimo visureigį. Gal ir abejotinas sprendimas panaudoti nedalomus tiltus su parabolinėmis lingėmis, tačiau tai – paprasta, patikima ir laiko išbandyta konstrukcija.

Spaudos konferencijos metu koncerno atstovai neslėpė, kad pagrindinis šio produkto pirkėjas yra nostalgiją tikriems visureigiams jaučiantis žmogus, norintis patekti į atokiausias vietas. Savaime suprantama, kad toks gaminys puikiai tiks įvairių šalių armijų tikslams. Keturvietis visureigis po variklio gaubtu slepią labai galingą ir modernų turbininį dyzelinį 3.0 HPT variklį. Jo charakteristikos stulbinančios: 176 AG ir 400 Nm sukimo momentas pasiekiamas esant 1250 aps/min. Šis energijos proveržis tęsiasi iki 3000 aps/min. Tokių rezultatų pasiekta, panaudojus kintamos geometrijos turbokompresorių.

 

Variklis atitinka „Euro 4“ emisijos standartus, nes jame įdiegta išmetamųjų dujų cirkuliacijos sistema (EGR). Puikius variklio sugebėjimus buvo galima išbandyti, kylant į 2200 m aukštyje įsikūrusią slidinėjimo trasos pradžią. Kalbant visureigio vairuotojų žargonu, važiuojant antra–palėtinta pavara, be jokios įtampos ir erzelio įmanoma užsiropšti virš debesų. Visureigio galimybes gerokai padidino 6° pavarų dėžė „FPT 2840“. Paskirstymo dėžė sukimo momentą gali dar 2,3 karto palėtinti. Visureigis bus siūlomas su 235/85R16 padangomis, o papildomos įrangos sąraše puikuojasi padidinto pravažumo MT tipo padangos.

Pasakojimą apie visureigį „Compagnola“ sąmoningai pradėjau nuo savybių, kuriomis jis gali girtis prieš savo konkurentus. Pastarųjų yra vos keletas – „Land Rover Defender“, UAZ „Patriot“, „Suzuki Jimny“ bei „Jeep Wrangler“. Visus juos kažkuria prasme jungia bendra, tačiau kiekvienu atveju skirtinga legenda apie laisvę judėti ir nukakti ten, kur dar niekas nebuvo nukeliavęs, pamatyti nematytas vietas ir pasigėrėti nuostabiais gamtos kampeliais. Vis dėlto tikrovė yra žiauri. Nepasiekiamų vietų Europoje lieka vis mažiau ir mažiau.

 

Aplinkos apsaugos reikalavimai griežtėja, todėl dabartiniuose visureigiuose kurie tik priskiriami prie visureigių turi būti visi komforto elementai. „Iveco Compagnola” išlikdamas tikru visureigiu tai pat gali pasigirti ilgu komforto elementų sąrašu nes čia yra – kondicionierius, elektriniai langai, DVD, navigacinė įranga su GPS galimybėmis, ABS sistema. Visa tai leis Jums jaustis patogiai, važiuojant mieste, autostradoje ar atšiaurioje bekelėje.

 

Labiausiai nustebino gamintojo siūloma begalinė dviejų spalvų, kupinų praeities aido, pasirinkimo galimybė. Galima rinktis dramblio kaulo spalvos, labai panašios į maskuojamąją karinės technikos, naudojamos smėlėtose vietovėse, spalvą, arba žalios. Pastaroji primena miškingose vietovėse naudojamą karinės technikos maskuojamąją spalvą. Rizikuoju būti apšauktas visišku neišmanėliu, bet man patiko abi visureigiui siūlomos spalvos ir, svarbiausia, – kampuotas, aštrių bruožų visureigio išorės dizainas, prie kurio plušėjo „Giugiaro“ ir „Fiat Centro Stile“ dizaineriai. Visureigio priekis atrodo mielas su autentiška, transporto priemonėms būdinga 4x4 dvasia, o kartu atspindi „Iveco“ šeimos automobilių stilių.

 

 

 

„Fiat Campagnola“ istorija

 

 

 

 

Šis automobilis sukurtas ir pradėtas gaminti pokarinėje Italijoje 1951 m. Visureigį pagal „Willys“ brėžinius suprojektavo inžinierius Dante Giacosa. Spalį visureigis debiutavo Bari’s Fiera del Levante vykusioje parodoje. Pirmtakas dar turėjo brolį dvynį iš „Alfa Romeo“ kompanijos. Kariškiai šiam gaminiui buvo suteikę trumpinį AR 51, tai reiškė „Autoveicoli da Ricognizione“. Abu dvyniai turėjo vienodus 1900 cm³ darbinio tūrio, 53 AG benzininius variklius.

Jie skyrėsi tik pavadinimais – „Fiat“ kompanija pasirinko pavadinimą „Campagnola“, o konkurentai iš Milano „Matta“. Šis vardas reiškė pokštininką iš kortų kaladės. Pastarasis gamintas tik keletą metų – iki 1955 m. Brolių dvynių buvo pagaminta vos 2059 vnt., ir kadangi „Matta“ buvo daug brangesnis už „Campagnola“, tai lėmė jo nepopuliarumą. Pirmasis rekordas su „Fiat Campagnola“ pasiektas 1952 m. sausį.

Tuomet iš Keiptauno į Alžyrą buvo nuvažiuota per 11 d., 4 val. ir 54 min. 1953 m. pasirodė dyzelinė 43 AG visureigio versija. Pirmosios kartos „Campagnola“ gamyba liovėsi 1973 m. Iš viso šio automobilio buvo pagaminta 39 086 vnt. Iš jų 7 783 vnt. turėjo dyzelinius variklius. Kitų metų vasarą Belgrado automobilių salone debiutavo naujos kartos „Campagnola“. Tai buvo šiuolaikinė transporto priemonė su moderniais 2 l 80 AG benzininiais „Fiat 132“ modelyje išbandytais varikliais.

 

Ši „Campagnola“ turėjo „Torpeda Corta“, „Lunga“ ir Hardtop“ versijas. 1979 m. atsirado 2 l tūrio 60 AG dyzelinis variklis. 1987 m. visureigio gamyba buvo nutraukta. Pokarinės Italijos rekonstrukcijai šis automobilis turėjo neįkainojamą vertę. Tai – transporto priemonė, simbolizuojanti italams ištisą laikotarpį, kuomet šalis buvo atstatoma po Antrojo pasaulinio karo.

 

Modelį išpopuliarinti padėjo ir tai, jog jis buvo panaudotas kaip papamobilis. Pirmasis juo važiavo Benediktas XVI, panaudojęs automobilį savo pirmai oficialiai išvykai į „San Pietro“ aikštę. Toks pat modelis buvo padovanotas ir Jonui Pauliui II jo vizito proga į Turiną 1980 m. Nuo tada „Campagnola“ buvo naudojamas per viešus Karolio Wojtylos pasirodymus. Taip pat baltas, tačiau su JT emblema, šis automobilis dalyvavo ir daugelyje gausių pasaulio taikos misijų palaikymo operacijose visuose žemynuose.

 

 

IVECO Campagnola techniniai duomenys

Modelis

Campagnola

Versija

3 durų

 

Ratų bazė (mm)

2452

 

Ilgis (mm)

4248

 

Plotis (mm)

1750

Aukštis (mm)

2050

Užvažiavimo kampas

50°

Rampos kampas

33°

Nuvažiavimo kampas

34°

Brastos gylis (mm)

500

Didžiausia leistina masė (kg)

2650

Nuosavas svoris (kg)

2110

 

Didžiausias svoris su priekaba (kg)

5650

 

 

Variklio duomenys

Modelis

3.0 HPT

Variklio galia (kw/AG)

130/176

Variklio galia pasiekiama esant (aps/min)

3200–3500

Maksimalus sukimo momentas (Nm)

400

Sukimo momentas pasiekiamas (aps/min)

1250–3000

Anglie dvideginis  (g/km)

294

Kuro sąnaudos (l/100 km)

11,1

 

Irmantas Petronis