Logo top
Forumas
Galerija
Orai
Šiandien
Naktį: °C
Dieną: °C
Vėjas: m/s
Rytoj
Naktį: °C
Dieną: °C
Vėjas: m/s
RENGINIAI / Ekspedicijos
Ekspedicijos
2007-10-11
Ladoga senai senai 2001 metai

Birželio 3 -čią dieną Sankt-Peterburge, Isakjevo aikštėje, prasidėjo didžiausios Rusijoje, visureigių varžybos.

 

 

Tadien į Isakjevo soboro aikštę susirinko 107 visureigių ekipažai. Jų laukė 1270 kilometrų, nusidriekusių aplink Ladogos ežerą, iš kurių 117 kilometrų - specialūs ruožai{SR}. SR - tai ruožai nuo 7 iki 30 kilometrų, einančių per apleistus kelius, pelkes, proskynas. Būtent specruožuose tikrieji džiperiai ir parodo ką gali jų technika ir jie patys. Pirmąją varžybų dieną į startą stojo 52 “Sporto” klasės ekipažai. Ekipažas - tai vairuotojas ir šturmanas, kaip parašyta varžybu reglamente, tam kad sulyginti sportininkų galymybes, kurie startuoja individualiai, pagal sekundometrą. Šioje klasėje rungtyniavo patys tituluočiausi Rusijos ofrouderiai. Buvo svečių iš Latvijos, Baltarusijos, Estijos ir vienas mūsų klubo ekipažas - Antanas ir Irmantas, su ką tik specialiai šioms varžyboms paruoštu Nissan-Patrol. Apie šio automobilio “paruošimą” galima parašyti atskirą istoriją.

 

Visų pirma paminėsime tai, kad visureigis buvo intensyviai ruošiamas net du mėnesius ir panašiai kaip nutinka studentams prieš egzaminus – pritrūko vienos savaitės viską užbaigti iki pabaigos. Nuotaikos nesugadino ir tai, kad prieš pat išvažiavimą iš namų “parėjo“ sankaba, teko sugaišti visą dieną ją betvarkant. Į Rusiją pavyko išvykti tik temstant, o kur dar muitininkų pastangos kuo ilgiau užlaikyti žmones pasienyje... Kadangi lietuvių ekipažas šiose pasaulinio lygio varžybose pasirodė pirmą sykį, tai suprantamas buvo ir noras pasirodyti kuo geriau. Ir iš tiesų jiems tas pavyko – ištvėrė net 5 dienas.

Dabar grižtame prie varžybų pradžios: po “sportininkų“ į startą atriedėjo 40 “Reido” klasėje rungtyniaujančių ekipažų, kurie turėjo grupėmis po keturis automobilius, įveikti tą pačią trasą, bet tik laiko normai. ”Turizmo” klasėje ušsiregistravo 9 ekipažai, kurių laukė supaprastinta trasa, nusidriekusi vaizdingais Karelijos sąsiaurio ir Ladogos ežero krantais. Šioje klasėje važiavo tie, kam nepavyko specialiai paruošti savo standartinių automobilių, bet kuriems buvo artima ofroudo dvasia. Labai svarbi detalė: šiemet pirmąsyk startavo 6 motociklininkai.

 

 

 

Pirmą dieną visų laukė tik du specialūs ruožai, tai buvo tikras pragaras, įvertintas 10 balų sudėtingumu. Ta rodo ir skaičiai: antrąją varžybų dieną “sporto” klasėje varžybas tęsė tik 36 dalyviai iš 52, ”reide” 23 iš 40, bei trys motociklininkai iš šešių. ”Turistai” tęsė iškylą visi. Netgi tie, kurie atsisakė įveikti antrąjį SR, buvo verti pagarbos. Mūsiškiai irgi buvo jų tarpe. Kaip pasakojo Antanas, jau pirmąją varžybų dieną jų automobilyje nebeliko nei vienos švarios vietos. Visi drabužiai tapo purvo spalvos, ausyse buvo purvo kamščiai, o tarp dantų girgždėjo smėlis. Nežiūrint į tai, po pirmosios dienos jie buvo 27-ti. Antroji diena buvo sėkmingesnė, kaip įvertino rungtynių lyderiai, tai buvo “gailestinga ir lengva” diena. Mūsų klubiečiai sugebėjo pagerinti savo padėtį, po dviejų dienų užimdami garbingą 12 vietą, bet prieš akis dar buvo penkios varžybų dienos, kurių kiekviena slėpė daug siurprizų.

Antanas su Irmantu sugebėjo išsilaikyti ir trečią, ir ketvirtą dieną, tai buvo tikras heroizmas. Kiti sportininkai turėjo techninės pagalbos automobilius, ūkvedžius, kurie statė palapines nakvynei, virėjus, kurie rūpinosi išbadėjusiais pilvais, tecnikus, kurie bandydavo įkvėpti dvasios koviniams “žirgams“. Mūsiškiai turėjo tik entuziazmą ir jeigu ne draugiško baltarusijos klubo humanitarinė pagalba, vargu ar tiek laiko išbuvę be miego ir normalaus maisto, mūsu pasiuntiniai būtu atsilaikę Rusijos pelkėse. Išaušo penktoji varžybų diena. Ji slėpė vieną didelį akmenį, į kurį sudužo visos viltys ir priekinis Nissano tiltas. Atvažiavus evakuatoriams teko pripažinti savo pralaimėjimą ir galvoti tik apie kelionę namo. Varžybos tęsėsi be mūsų drasuolių. Jas laimėjo Michailovas Konstantinas ir Usenkinas Georgijus su UAZ 31512, tai Maskviečių ekipažas, kurie pirmą kartą dalyvavo rungtynėse. Antroje vietoje liko Konodo Vladimiras ir Stecenko Aleksėjus su LandRover-90. Trečią vietą iškovojo kaimynai estai: Suur Aleksander ir Hainssar Imre su Suzuki Samurai automobiliu. Apie ekipažus, kitose klasėse užėmusius prizines vietas ir smulkiau apie kiekvieną dieną galite paskaityti internete WWW.Club4x4.ru